Rundbaneløb

Hvad er Rundbaneløb?

Rundbaneløb er en fælles træningsaften, hvor alle kan deltage. Det betyder ikke noget om du er begynder eller øvet. Roningen foregår efter “handicapprincippet”. Det vil sige, at de, der ror langsomst, starter først, og at de hurtigste starter sidst. Ideen er, at alle kommer samlet i mål. Starttiden bliver beregnet ud fra, hvor hurtigt roeren kan ro distancen.

Rundbaneløbet foregår fra første onsdag i maj til og med den anden onsdag i september.

Tilmelding til ugens rundbaneløb foregår på dagen. Tilmelding foregår mellem kl.18.15 og 18.45 ved henvendelse til tidtageren ved klubhuset. Første start er kl.19.00.

Da der er rift om klubbens udstyr, er det en god ide at komme i god tid.

Banens længde og bådtyper.

Rundbanen er på 5 km. Det er valgfrit at ro enerkajak eller toerkajak. Det er tilladt at skifte bådtype i løbet af turneringen.

Point

Rundbaneløb foregår det meste af rosæsonen, og er en turnering, hvor der gives point, hver gang man deltager. Der gives også point hver gang man forbedrer sin egen tid eller er tidstager på løbet. Det vil sige, at der både belønnes efter hyppig deltagelse og træningsindsats, som viser sig ved, at man bliver hurtigere på distancen.

Pointfordeling

10 point/pr. gang ved deltagelse.

15 point/pr. gang ved deltagelse og forbedring af personlig bedste tid.

15 point/pr. tidstagning.

Første gang roeren deltager gives dog kun 10 point. Dette gælder også, hvis der skiftes bådtype.

Diplomer

Den deltager, der samlet har flest point, når turneringen slutter, har vundet.

Der er to diplomer i turneringen:

Ungdoms/Juniordiplom; til og med det år roeren fylder 18.

Seniordiplom; alle roere fra 19 år og op.