Motionsroning

Masser af muligheder for kajakroere i Sorø Kajakklub

I Sorø Kajakklub er motionsroningen centreret omkring ture på søen, og de muligheder det giver for at nyde naturen og de forskellige årstiders særpræg og charme – sammen med andre roere eller alene.

Klubben arrangerer desuden ture på fremmede rovande både som endagsture og som fleredagsture (fx til Sverige), hvor der er primitiv madlavning og masser af naturoplevelser. Turene tilrettelægges både for havkajakker og turkajakker og for begyndere og øvede.

For dem der ønsker mere fart og ”sport” inkl. fokus på teknik, tilbyder vi mastertræning.

Der er ofte fælleshygge omkring grillen efter fredagsroning.

Udenfor rosæsonen er der aktiviter så som styrketræning i vores styrketræningsrum, fri roning på roergometret samt fælles skiture i skovene omkring Sorø, når vejret tillader det.